اولین پرواز نسخه‌ی المثنی هواپیمای Bugatti 100P

اولین پرواز نسخه‌ی المثنی هواپیمای Bugatti 100P

جولای امسال، گروهی از علاقمندان وسایل هوایی اقدام به ساخت یک نسخه‌ی پروازی از هواپیمای مسابقه‌ای Bugatti 100P کرده‌اند. در آن زمان این وسیله که Reve Bleu (رویای آبی) نامیده می‌شود، تحت تست‌های موتوری قرار گرفت. با این حال چهارشنبه‌ی جاری در اوکلاهما این پرنده اولین پرواز خود را به ثبت رسانید.

اتوره بوگاتی در سال 1937 ساخت هواپیمای 100P را آغاز کرد اما با شروع جنگ جهانی دوم مجبور به توقف این پروژه شد. در میان ویژگی‌های منحصربفرد این هواپیما، بال‌های متمایل به جلو، دو موتور Type 50 بوگاتی قرار گرفته در پشت کابین، و دو ملخ چرخان در خلاف هم، دیده می‌شوند. متاسفانه این هواپیما هیچ وقت قادر به پرواز نشد.

Reve Bleu به ابعاد، قدرت و شکل مدل اصلی وفادار مانده، اما شامل تجهیزات مدرنی مانند ساختار فایبرگلاس و آلیاژ‌های ماشینکاری شده نیز شده است.

پرواز اولیه‌ی این هواپیما در نوزدهم آگوست صورت گرفت که درواقع پرواز کوتاهی برای بررسی قدرت این وسیله هوایی بوده است. Reve Bleu این پرواز را با سرعت 90 گره (167 کیلومتر/ساعت) آغاز کرد، به اوج سرعت 110 گره (204 کیلومتر/ساعت) و ارتفاع 30.5 متری رسید.

این هواپیما از مدت انتظار گروه مدیریت، بیشتر در هوا شناور ماند و به این ترتیب در محل تعیین شده برای فرود، به زمین ننشست. اگرچه گزارش شده که فضای زیادی برای توقف این هواپیما وجود داشته، اما ترمز راست هواپیما از جا در رفته و منجر به تغییر مسیر آن شد. از آنجایی که سطح زمین به دلیل باران شدید شب گذشته نرم بود، Reve Bleu با دماغه‌ی خود سقوط کرد و به هر دو ملخ خود آسیب رسانید. در این ماجرا خلبان هواپیما آسیبی ندید.

از سوی گروه مدیریت این هواپیما چنین اعلام شد: "ما توانستیم با موفقیت Bugatti 100P را برای اولین بار به پرواز دربیاوریم. این هواپیما به زیبایی پرواز کرد."

می‌توانید ویدئوی پرواز این هواپیما را در صفحه‌ی فیسبوک این گروه مشاهده کنید.

منبع : gizmag



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تکنولوژی نو ، ،


تاريخ : شنبه 31 مرداد 1394برچسب:, | 22:39 | نویسنده : احسان |

.: تازه های الکترونیک و تکنولوژِی :.

آمارگیر وبلاگ



  • صونا پرواز